سوالات خود را از ما بپرسید

لطفا ابتدا سوالات و پاسخ های زیر را بخوانید و اگر جواب خود را پیدا نکردید با ما تماس بگیرید

سوالات رایج و متداول زانو و ران

جراحی تعویض مفصل زانو برای چه افرادی ممنوع است؟

جراحی تعویض مفصل زانو برای همه کسانی که مشکل درد زانو دارند توصیه نمی شود. دلایل آن به شرح زیر می باشد:

• اضافه وزن بیش از حد زیرا مفصل مصنوعی تحمل وزن سنگین را ندارد.
  • در صورت داشتن بیماری های عفونی و پوستی
  • در صورت مبتلا بودن به دیابت
  • افراد ناتوان جسمی و دارای ضعف عضلانی شدید
مناسب ترین سن برای تعویض مفصل زانو چه سنی است؟

مناسب ترین سن تعویض مفصل زانو 60 تا 80 سالگی می باشد. سن بیمار یکی از اصلی ترین عوامل تعیین کننده در انجام عمل جراحی تعویض مفصل می باشد. معمولا پزشکان، جراحی را در افراد پایین توصیه نمی کنند اما در شرایط خاصی که سایر روش های درمانی مؤثر واقع نشود ممنوعیتی ندارد.

آیا کسی که پاهای پرانتزی داره فقط با جراحی پاهاش درست میشه؟

پرانتزی پا اگر در مراحل اولیه شکل گیری پا تشخیص داده شود، بدون جراحی و با کاردرمانی و تمرین به راحتی قابل درمان است اما اگر مدت زمان زیادی از پرانتزی بودن پا گذشته باید جراحی شود.

چه زمانی باید از یخ و چه زمانی از گرما برای آسیب دیدگی استفاده کرد؟

گاهی کمپرس سرد یا گرم پس از آسیب یا جراحت بسیار مفید است. به عنوان یک قاعده کلی، از کمپرس سرد برای آسیب های حاد یا درد، همراه با التهاب و تورم و از کمپرس گرم برای درد عضلانی یا سفتی مفصل و تسکین درد استفاده می شود.

علت نکروز یا سیاه شدن سر استخوان ران چیست؟

علت سیاه شدن سر استخوان ران این است که جریان خون به استخوان قطع می‌شود یا کاهش می‌یابد. کاهش خون‌رسانی می‌تواند ناشی از موارد زیر باشد:

• آسیب یا شکستگی های استخوان و مفصل ران
  • پرتودرمانی بر اثر سرطان که استخوان را ضعیف می کند
  • مصرف داروهای کرتونی یا شیمی درمانی
  • رسوب چربی در عروق خونی
  • اختلالات خونی مانند تالاسمی
  • مصرف زیاد الکل
دلیل آب آوردن زانو چیست؟

آب آوردن زانو یعنی جمع شدن مایعات اضافی در اطراف مفصل زانو که در اثر عواملی چون پارگی مینیسک، شکستگی استخوان، پارگی رباط، ضربه و آسیب های ورزشی، استئوآرتروز و برخی بیماری های مربوط به زانو به وجود می آید.

سوالات رایج و متداول آرنج و شانه

چطور بفهمیم شانه دچار دررفتگی شده است؟

زمانی که استخوان بازو از حفره ی کاسه ای شکل شانه خارج می شود، کتف دچار دررفتگی می شود. برخی از علائم دررفتگی شانه به شرح زیر است:

• درد شدید و ناتوانی در حرکت دادن شانه
  • تورم و کبودی
  • تغییر شکل و بدفورم شدن کتف
  • احساس ضعف و گزگز در محل آسیب
علت صدادادن سر شانه چیست؟

در داخل مفصل های بدن از جمله مفصل شانه، مایعی وجود دارد که برخی مواقع با جا به جا شدن آن احساس فشار در شانه ایجاد شده و صدای تق تق شنیده می شود که عادی است، اما در صورتی که شانه دچار تورم و درد شدید و ادامه دار شد، یعنی استخوان ها مستقیما" روی قرار گرفته و بهم ساییده می شوند و باید به پزشک متخصص مراجعه شود.

درمان فوری شانه درد چیست؟

ماساژ دادن با روغن زیتون یا پمادهای مسکن، آب گرم و استفاده از قرص درمان درد مفصل شانه از درمان های فوری درمان درد شانه هستند. توجه داشته باشید که در صورت ادامه دار بودن درد حتما به پزشک مراجعه کنید.

چگونه می توان از بروز شانه یخ زده پیشگیری کرد؟

از شایع ترین عوامل بروز شانه یخ زده بی تحرکی است. اگر در دوره نقاهت پس از جراحی مفصل شانه، شکستگی و یا سایر آسیب های شانه بسر می برید از بی تحرکی بپرهیزید و با نظر پزشک تمریناتی که به بهبودی هرچه سریعتر شما کمک می کند، انجام دهید.

چرا بعد از شکستگی مفصل آرنج دچار محدودیت حرکتی می شویم؟

گاهی پس از شکستگی استخوان آرنج، ناحیه شکستگی دچار خونریزی می شود. این خونریزی جذب نشده و باقیمانده آن ارگانیزه می شود که باعث پیدایش بافت و نوار لنفی در درون مفصل می شود. این بافت لنفی نیز به چسبندگی درون مفصلی منجر می گردد که غالباً باعث محدودیت حرکات مفصل آرنج می شود.

درمان استخوان اضافه ای که در آرنج ایجاد می شود چیست؟

معمولا بعد از جراحی شکستگی آرنج، ممکن است با بوجود آمدن استخوان اضافه در آرنج روبرو شوید که ناشی از آسیب است. با تشخیص زود هنگام، می توان با مصرف دارو از پیشرفت آن جلوگیری کرد در غیر این صورت استخوان کاملا رشد کرده و با جراحی قابل درمان است.

سوالات دیگر

آیا مشاوره آنلاین هم دارید؟

خیر، جهت مشاوره باید با شماره تلفن ۰۹۰۱۳۳۳۵۲۱۶ تماس حاصل نمایید و پس از تعیین وقت به صورت حضوری به کلینیک مراجعه کنید.

آدرس دقیق کلینیک کجاست؟

کلینیک دکتر حسین حاجی تقی واقع در تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، پلاک ۴۱، ساختمان پزشکان درخشان، طبقه سوم می باشد.

لوکیشن دقیق در قسمت تماس با ما قابل مشاهده است.

آیا می شود همه روزه به کلینیک مراجعه کرد؟

خیر، دکتر حاجی تقی فقط در روزهای زوج از ساعت 16 الی 21 در کلینیک حضور دارند.

لطفا بدون تعیین وقت قبلی، از مراجعه به کلینیک خودداری کنید.